Efekty leczenia endodontycznego

Zdrowa i zadbana jama ustna wpływa nie tylko na poczucie własnej wartości, ale także na funkcjonowanie całego organizmu. Konieczne jest więc systematyczne dbanie o higienę oraz szybka reakcja w przypadku zauważenia niekorzystnych zmian. Jeśli tego nie zrobimy drobne ubytki mogą przerodzić się w zaawansowane uszkodzenia, wymagające profesjonalnego leczenia. Jedną z takich metod jest leczenie endodontyczne. Na czym ono polega? I jakie efekty pozwala uzyskać? W naszym artykule odpowiadamy na te i inne pytania.

Na czym polega leczenie endodontyczne?

Leczenie endodontyczne, inaczej nazywane także leczeniem kanałowym, to technika wykorzystywana w przypadku zaawansowanych zapaleń i nieodwracalnych uszkodzeń miazgi zębowej. Technika ta wykorzystywana jest od wielu lat, jednak dzisiejsze sposoby leczenia są udoskonalone, a dzięki temu efektywne i co najważniejsze, bezbolesne dla pacjenta.

Leczenie endodontyczne polega na oczyszczeniu kanałów zębowych z uszkodzonej miazgi zębowej, która jest przyczyną trwającej infekcji. Puste kanały zostają następnie uzupełnione specjalnym preparatem, takim jak m.in. gutaperka, który jest bezpieczny dla organizmu, a jednocześnie trwały. Technika ta sprawdza się w przypadku zaawansowanej próchnicy, która nieleczona przerodziła się w ostry stan zapalny.

przekrój zęba

Jest także dobrą alternatywą dla usunięcia zęba w przypadku:

• złamania,
  • pęknięcia,
  • rozwoju bakterii beztlenowych,
  • a także zaawansowanego zapalenia tkanek.

Jakie efekty daje leczenie endodontyczne?

Leczenie endodontyczne wykorzystuje nowoczesne techniki i narzędzia, takie jak praca pod mikroskopem. Dzięki skorzystaniu z pomocy profesjonalistów możliwe jest rozwiązanie nawet zaawansowanych problemów, które są przyczyną bólu, dyskomfortu i ogólnych kłopotów zdrowotnych. Co ważne, technika ta pozwala rozprawić się nie tylko z objawami, ale przede wszystkim z przyczyną dolegliwości. Daje więc trwałe efekty, które przekładają się na poprawę jakości życia.

Leczenie endodontyczne pozwala na cofnięcie się zmian pod zębem. Konieczne jest jednak sprawdzenie aktualnego stanu jamy ustnej przy pomocy zdjęcia RTG. Taka weryfikacja zalecana jest około sześciu miesięcy po udanym zabiegu stomatologicznym.