Chirurgia stomatologiczna

Zajmujemy się szeroko rozumianą chirurgią stomatologiczną w Lublinie, w ramach której wykonujemy zabiegi w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Skutecznie odsyłamy do przeszłości takie przeżycia jak ból, strach czy długie gojenie – zamiast tego zapewniamy naszym Pacjentom pełny komfort i minimalną ingerencję, przy jednoczesnym całkowitym wyleczeniu dolegliwości.

W naszej pracy korzystamy z komputerowego znieczulenia WAND, które pozwala nam na całkowicie bezbolesne, czasowe zahamowanie czynności ośrodkowego układu nerwowego, oraz ze znieczulenia ogólnego – nazywanego także narkozą. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą chirurgii stomatologicznej!

Jakie zabiegi chirurgiczne wykonujemy?

Chirurdzy stomatolodzy w naszej klinice wykonują wszelkie zabiegi w obrębie jamy ustnej i okolic przyległych zarówno u dorosłych Pacjentów, jak i u Młodszych – w ramach stomatologii dziecięcej. Przede wszystkim wykonujemy leczenie zębów w znieczuleniu miejscowym i pod narkozą – mowa m.in. o:

• usuwaniu zębów mlecznych, stałych oraz ósemek,
  • chirurgicznym usuwaniu zębów zatrzymanych i dodatkowych,
  • plastyce wędzidełka wargi i połączeń zatoki szczękowej,
  • resekcji wierzchołków korzeni,
  • nacięciu ropni,
  • wycięciu przerośniętej brodawki,
  • wyłuszczaniu torbieli,
  • hemisekcji i radektomii,
  • dłutowaniu korzeni niestandardowych, nietypowych i wykrzywionych,
  • leczeniu powikłań poekstrakcyjnych.

Ponadto zajmujemy się przygotowaniem jamy ustnej do zabiegów protetycznych oraz ortodontycznych. Nasza kadra doświadczonych specjalistów, na którą składają się nie tylko chirurdzy, ale także dentyści, protetycy i ortodonci – jest gotowa przeprowadzić plan leczenia dostosowany do każdego Pacjenta.

Ekstrakcja zęba

Zakres chirurgii stomatologicznej obejmuje m.in. ekstrakcje zębów, czyli zabiegi usunięcia zęba, które zazwyczaj są ostatecznością i do których dochodzi w momencie, gdy podjęte leczenie nie przynosi oczekiwanych rezultatów, lub wtedy, gdy stan uzębienia jest nie do odratowania, a jego zachowanie mogłoby doprowadzić do powikłań ogólnoustrojowych.

W niektórych przypadkach zabieg usunięcia zęba to jedyny sposób na podtrzymanie prawidłowego funkcjonowania całej jamy ustnej. Chirurdzy stomatolodzy dysponują zaawansowanym sprzętem, dzięki któremu można przeprowadzić wszystkie zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej w sposób komfortowy dla Pacjenta.

Kiedy należy wykonać ekstrakcję zęba?

Częstym powodem ekstrakcji zęba jest infekcja. Jeśli zaawansowana próchnica zaatakuje miazgę zęba, może wywołać rozległy stan zapalny. Choć w pierwszej fazie może być leczony antybiotykami, to istnieje ryzyko, że jedynym możliwym rozwiązaniem okazuje się usunięcie zęba. Wśród innych przyczyn wyróżniamy także problem związany z ciasną jamą ustną – zdarza się, że ząb jest usuwany przed przeprowadzeniem zabiegu ortodontycznego w celu korekcji wady zgryzu.

Ekstrakcja zęba jest konieczna także w sytuacji wystąpienia poważnych chorób dziąseł. Zdarza się, że postępująca infekcja tkanek oraz kości prowadzi do poluzowania zęba. Jeżeli podjęte leczenie nie przynosi rezultatów, a objawy ulegają znacznemu nasileniu, jedyną możliwością pozbycia się przykrych dolegliwości jest ekstrakcja zęba.

U nas wykonasz ekstrakcje zęba u chirurga stomatologicznego w takich sytuacjach jak:

• przygotowanie zgryzu pod aparat ortodontyczny – specjaliści często decydują się na skierowanie Pacjenta na ekstrakcje ósemek przed założeniem stałego aparatu,
  • głębokie uszkodzenie, złamanie zęba,
  • zaawansowana i nieodwracalna choroba, taka jak paradontoza,
  • zaawansowana próchnica i powracające stany zapalne tkanek okołowierzchołkowych.

Sytuacji wymagających wyrwania zęba może być wiele – warto więc, aby zdecydował o nich specjalista, który na podstawie zdjęcia pantomograficznego, wywiadu z Pacjentem oraz konsultacji podejmie odpowiednią decyzję.