Przebieg wszczepienia implantów

Piękny uśmiech to podstawa do zwiększenia pewności siebie. Jednak na skutek choćby ekstrakcji zęba pojawia się przerwa, która nie tylko może być widoczna, ale która obniża komfort danej osoby w trakcie spożywania pokarmów. Rozwiązaniem są implanty zębowe.

Czym jest implant zębowy?

Niegdyś po usunięciu zęba nic nie można było poradzić. Podobnie było w sytuacji, gdy ząb w danym miejscu w ogóle nie wyrósł. Dziś problem ten znika, dzięki odpowiednim zdobyczom nauki. Leczenie warto odbyć w Dental przychodnia stomatologiczna, a obejmuje ono implanty zębów. Najprościej można to ująć tak, że jest to sztuczny korzeń wykonany z neutralnego tytanu, który wszczepiany jest w dane miejsce, a do niego dokręcana jest sztuczna korona. Ten rodzaj zabiegu przeprowadzany jest raz, a sam implant pozostaje z pacjentem do końca życia.

Etapy wszczepienia implantu

wszczepianie implantów

Wszczepienie implantu zębowego jest poważnym zabiegiem, który rozpoczyna się od konsultacji. Specjalista musi dokonać oceny czy dany pacjent kwalifikuje się do niego poprzez wywiad oraz ewentualne badania. Nie każdy może mieć implant, gdy np. kości żuchwy są zbyt słabe. Na tym etapie ustala się wszystkie szczegóły związane z estetycznym aspektem leczenia. Kolejnym krokiem jest sam zabieg, który przeprowadzany jest przy znieczuleniu miejscowych. Chirurg następnie dokonuje nacięcia i rozsunięcia dziąsła, kolejno realizowane jest nawiercenie kości i kolejno wprowadzany jest implant. Następnie dziąsło jest zszywane. Zabieg trwa mniej więcej 30 minut. Po nim przychodzi etap trzeci, czyli rekonwalescencja. W tym czasie wszystko się goi i zrasta, dlatego tak ważne jest, żeby stosować się do zaleceń, a te obejmują m.in.: spożywanie najlepiej płynnych pokarmów przez dwa tygodnie, a po każdym należy przepłukać usta solą fizjologiczną lub letnią wodą, miejsce szycia w trakcie szczotkowania należy omijać, należy także przyjmować zapisane leki i odstawić papierosy. Na wizycie kontrolnej ściągane są szwy i ustalane jest założenie korony zęba.