Laser biostymulacyjny – zastosowanie w stomatologii

W stomatologii wciąż następują zmiany, dzięki wprowadzanym preparatom i nowoczesnym urządzeniom. Dziś można leczyć zęby bez bólu, zmieniać ich wygląd i wszczepiać korzenie tytanowe. Doskonałym sprzętem, w który wyposażane są gabinety, jest m.in. laser biostymulacyjny. Stosowany jest często przy prostych znieczuleniach oraz implantach.

Laser biostymulacyjny – zastosowanie w stomatologii

Laser biostymulacyjny ma szerokie zastosowanie w stomatologii. Przyspiesza gojenie ran po zabiegach z zakresu chirurgii stomatologicznej i wszczepieniu implantów zębowych, zmniejszając ryzyko odrzucenia tytanowego korzenia. Ponadto urządzenie zmniejsza krwawienia, likwiduje ogniska zapalne, łagodzi dolegliwości bólowe, leczy opryszczkę i nadżerkę śluzówki. Przychodnia stomatologiczna Dental w Lublinie dysponuje zaawansowanym sprzętem, który pozwala na przeprowadzanie zabiegów z zakresu laseroterapii. Stosowany przez doświadczonego stomatologa, przynosi ulgę pacjentom i wspomaga leczenie wielu przypadłości, Terapia laserem zastępuje coraz częściej farmakologiczną, likwidując stany zapalne miazgi i zębodołu oraz grzybicę jamy ustnej.

dentysta korzystający z lasera dentystycznego

Laser biostymulacyjny — na czym polega zabieg?

Zabiegi laserem biostymulacyjnym są bezbolesne i całkowicie nieszkodliwe, dlatego mogą być wykonywane również u dzieci. Urządzenie jest stosowane jako część terapii, wspomagając leczenie stomatologiczne. Promieniowanie światła laserowego działa na komórki i tkanki, regenerując je, usuwając przy tym wszelkiego rodzaju stany zapalne. Wiązka lasera zostaje nakierowana przez stomatologa na miejsce zmienione chorobowo, dzięki czemu hamuje schorzenie. Zawsze pojawia się pytanie, kto nie może korzystać z zabiegu? Przeciwwskazaniem do przeprowadzenia zabiegu jest gorączka, miesiączka, cukrzyca, choroba bakteryjna, nadczynność tarczycy, ciąża i nowotwór. Nie wykonuje się również naświetleń u pacjenta z rozrusznikiem serca. Osoba zmagająca się z chorobą musi poinformować o niej stomatologa.