Kto może skorzystać ze znieczulenia ogólnego w stomatologii?

znieczulenie ogólne w stomatologiiWizyta u stomatologa często wiąże się ze stresem. Dlatego pacjenci w obawie przed bólem często pytają o możliwość podania im znieczulenia. Zależy ona przede wszystkim od rodzaju wykonywanego zabiegu czy indywidualnych potrzeb. Istotne jest także to, że wyróżnić możemy kilka rodzajów znieczuleń stomatologicznych, na przykład znieczulenie powierzchniowe, nasiękowe czy przewodowe. Jednym z charakterystycznych rodzajów znieczuleń jest tak zwane znieczulenie ogólne. Na czym polega i kiedy się je wykonuje?

Znieczulenie ogólne – co to jest i jak się do niego przygotować?

Znieczulenie ogólne inaczej nazywamy narkozą, ponieważ gdy zaczyna działać, pacjent pozostaje w stanie przypominającym sen, dzięki czemu znoszona jest świadomość odczuwania bólu. Można je podać na dwa sposoby – dożylnie lub przy użyciu par anestetycznych podawanych przez maskę twarzową albo rurkę dotchawiczą. Czasami zdarza się, że obie metody są stosowane jednocześnie. Do wizyty w gabinecie dentystycznym, podczas której będzie podane znieczulenie ogólne, należy się odpowiednio przygotować. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, by zapobiec ryzyku wymiotów pooperacyjnych i powikłaniom w czasie znieczulenia. Właśnie dlatego nie powinno się przyjmować pokarmów przez co najmniej sześć godzin ani pić mleka czy jego pochodnych. Można natomiast wypić herbatę lub wodę najpóźniej dwie godziny przed wizytą, jednak powinno to być maksymalnie 200 ml, a w przypadku dzieci jeszcze mniej.

Dla kogo znieczulenie ogólne?

Wyróżnić możemy kilka wskazań dla wykonania znieczulenia ogólnego. Stosuje się je między innymi u pacjentów niepełnosprawnych oraz osób, które borykają się ze niektórymi schorzeniami (na przykład niektórymi chorobami psychicznymi), w związku z którymi świadome leczenie nie jest możliwe. Kolejnym wskazaniem jest dentofobia, czyli paniczny strach przed dentystą. Niektórzy Pacjenci borykają się z tak ogromnym strachem, że bez zastosowania narkozy leczenie nie byłoby możliwe. Do naszego gabinetu stomatologicznego przychodzą też dzieci, które na widok dentysty panikują i płaczą, więc zdarza się, że znieczulenie ogólne jest jedynym rozwiązaniem przed rozpoczęciem leczenia próchnicy czy leczenia endodontycznego. Zdarza się również, że przychodzą do nas Pacjenci, u których konieczne jest wyleczenie dużej liczby ubytków jednocześnie, ponieważ zagrażają jego zdrowiu. Często w takich przypadkach również rekomendujemy zastosowanie narkozy.

Dzięki nowoczesnym metodom leczenia i znieczulania leczymy naszych Pacjentów bezboleśnie. Zapraszamy do rezerwacji terminu wizyty w naszym gabinecie nie tylko dorosłych, ale również dzieci, które nie muszą się obawiać żadnych nieprzyjemności związanych z leczeniem.