Kiedy potrzebne implanty?

Implanty zębowe są jedną z nowoczesnych metod stomatologii, która cieszy się coraz większą popularnością. Polega ona na wszczepieniu tytanowego lub ceramicznego elementu do żuchwy albo kości zębowej. Stanowi najlepszą z metod uzupełnienia utraconego uzębienia. Duże zainteresowanie tą metodą wypełnienia uzębienia wynika z solidności wykonania i trwałości efektu. Ważne jest również to, że funkcjonalność implantu zębowego nie różni się od tej, którą gwarantuje naturalne uzębienie pacjenta.

Implanty dla osób, które utraciły uzębienie

Istnieje kilka metod uzupełnienia brakującego uzębienia, jednak implanty stomatologiczne gwarantują najlepszy efekt, którym można cieszyć się przed długie lata. Implanty stosuje się u osób, które utraciły naturalne uzębienie. Mógł to być jeden ząb albo większa część zgryzu, wówczas będziemy mówić o implantach, które będą stanowić podstawę dla protezy (by założyć pełną protezę, zwykle potrzebne są dwa lub cztery implanty). Przyczyn, które mogą doprowadzić do zastosowania implantów, jest kilka. Może to wynikać z całkowitego braku uzębienia, niewykształconej zawiązki zębowej, nieleczonej paradontozy albo ekstrakcji zęba na skutek próchnicy.

Przeciwwskazania do stosowania implantów stomatologicznych

Implanty dentystyczne to najbardziej rekomendowana przez nas metoda odbudowy utraconego uzębienia. Należy jednak pamiętać, że istnieje kilka przeciwwskazań, by je stosować. Pierwszym z nich jest ciąża. Jest też kilka chorób, które uniemożliwiają wszczepienie implantów, między innymi nieustabilizowana cukrzyca, ponieważ gojenie ran może się okazać niezwykle problematyczne. Kolejnym wykluczeniem są choroby nowotworowe. Implanty dentystyczne można stosować u osób, u których zakończył się proces wzrostu kości szczęki, który zwykle kończy się w wielu 16-17 lat. Jednak możliwość takiego leczenia najlepiej oceni specjalista. Może się okazać, że wystąpią przeciwwskazania miejscowe, czyli cechy szczęki, które uniemożliwią wstawienie implantu, na przykład zbyt mała szerokość lub wysokość. O wszelkich wątpliwościach najlepiej porozmawiać ze stomatologiem, dlatego zapraszamy Państwa do naszego gabinetu.

Wróć do bloga