Cztery cechy dobrego stomatologa

Wizyta u dentysty wiąże się z ogromnym stresem.

W dużej mierze stres ten może być zredukowany przez samego stomatologa, który uspokoi pacjenta i sprawi, że na fotelu dentystycznym chory poczuje się komfortowo.

Dobry dentysta, czyli kto?

1) Dobry stomatolog ma szeroką wiedzę

Stomatolog powinien przede wszystkim mieć rozległą wiedzę teoretyczną, zdobytą w czasie studiów, a także podczas szkoleń, dodatkowych kursów oraz seminariów.

Jeśli na ścianach jego gabinetu wiszą certyfikaty, poświadczające ukończenie różnego rodzaju szkoleń, pacjent może być pewny, że znalazł się w dobrych rękach.

Niemniej ważna będzie znajomość najnowszych metod leczenia i wiedza, dotycząca nowoczesnych technologii, w tym bezinwazyjnych metod znieczulania.

2) Dobry dentysta wzbudza zaufanie u pacjentów

Zasiadając na fotelu dentystycznym pacjent musi czuć się komfortowo i bezpiecznie, dlatego dobry dentysta to ktoś, kto będzie umiał wzbudzić zaufanie.

Lekarz powinien maksymalnie skupić się na pacjencie i wychwytywać momenty nawet najmniejszego bólu. Bardzo ważna jest przyjazna, bezstresowa atmosfera; nasza klinka może pochwalić się dyplomem najbardziej przyjaznego gabinetu dentystycznego w Lublinie, przyznanym nam przez pacjentów.

3) Godny polecenia fachowiec jasno przekazuje informacje

Pacjent, świadomy tego, co czekać go będzie w trakcie wizyty oraz dysponujący wiedzą na temat jej przebiegu, to pacjent, który boi się mniej.

Dobry stomatolog zatem będzie umiał przekazać informacje w sposób klarowny, zrozumiały dla pacjenta. Powinien umieć odpowiedzieć na wszelkie nurtujące go pytania i rozwiać jego wątpliwości.

4) Stomatolog musi działać skutecznie

Dobry dentysta to prawdziwy fachowiec w swojej dziedzinie.

Prowadzone przez niego leczenie musi być przede wszystkim skuteczne. Dlatego tak ważnym jest postawienie przez niego właściwej diagnozy, podpartej wynikami badań.

Dobry stomatolog zatem musi być osobą kompetentną i komunikatywną. Bardzo ważne jest jego szerokie doświadczenie oraz zdolności interpersonalne.

Wróć do bloga